Documente biologie

Factorii de patogenitate ai bacteriilor

Factorii de patogenitate ai bacteriilor Pentru a produce o infectie, microorgansimele trebuie sa parcurga, in general, dar nu in mod obligatoriu, urmatoarele etape: • atasarea si patrunderea in organismul gazda; • invadarea

PLANTELE CARNIVORE (INSECTIVORE)

PLANTELE CARNIVORE (INSECTIVORE)      Probabil ati auzit de existenta plantelor carnivore. Cele 400 de specii raspandite pe intreg globul si mai cu seama in tarile calde se hranesc cu insecte. Pentru a prinde si retine insect

Crocodilul de Nil

Crocodilul de Nil ( Crocrodylus  niloticus)     Reprezentantul cel mai recunoscut al Ordinului CROCODILIA este Crocodilul de Nil, altadata numeros in fluviile, lacurile si mlastinile din Africa, la sud de Sahara, in Madagascar si Insule

FUNCTIILE DE NUTRITIE IN SERIA ANIMALA

FUNCTIILE DE NUTRITIE IN SERIA ANIMALA Pentru desfasurarea fenomenelor vietii, organismul animal relizeaza materiale si energetice cu mediul inconjurator .Din mediul extern organismul isi procura,in tot cursul vietii,diferite substante, pe

EREDOPATOLOGIA

EREDOPATOLOGIA      EREDOPATOLOGIA sau PATOLOGIA GENETICA este ramura geneticii care studiaza atat bolile si starile anormale determinate genetic, cat si aspectele genetice ale rezistentei organismului fata de diferite boli.

INFECTIA

INFECTIA Procesul infectios este rezultatul interactiunii a doua componente: agentul infectios infectant cu factorii sai de patogenitate si organismul cu mijloacele sale de aparare. Se poate afirma ca fiecare infectie este o intrecere intre vit

SINDROAME AUTOZOMICE

SINDROAME AUTOZOMICE      Cele mai importante sindroame, in ordinea frecventei lor, sunt:      1. sindromul Down (trisomia 21);      2. sindromul Edwards (trisomia 18);      3. sindromul Pätau  (trisomi

BIOCOMUNICATIA - FENOMEN OBIECTIVABIL

BIOCOMUNICATIA - FENOMEN OBIECTIVABIL Se admite in general ca nu este demonstrata o alta cale naturala de obtinere a informa(iilor in afara celor constituite de organele de simt. Este insa aceasta realitatea? Si daca nu, de ce sunt contesta
Dimensiunefisier marearticol fara poze

FIZIOLOGIE BACTERIANA

FIZIOLOGIE BACTERIANA Fiziologia bacteriana se ocupa cu studiul nutritiei, metabolismului si multiplicarea bacteriilor. Nutritia bacteriana Nutritia bacteriana reprezinta totalitatea proceselor prin care bacteriile isi procura din mediul
Dimensiunefisier mediuarticol cu poze

METABOLISMUL PROTEINELOR

METABOLISMUL PROTEINELOR        In organismele vii proteinele constituie din punct de vedere cantitativ, partea cea mai insemnata dintre componentii organici.    METABOLISMUL PROTEINELOR este un proces deosebit

MUTATII METABOLICE EREDITARE

MUTATII METABOLICE EREDITARE      Mutatiile unor gene, la om, pot provoca tulburari grave ale metabolismului celular, si astfel determina aparitia unor maladii metabolice ereditare.      Maladiile genetice de metabolism sun
Dimensiunefisier mediuarticol fara poze

Activitatea biologica a acizilor grasi - lipide, grasimi

Activitatea biologica a acizilor grasi - lipide, grasimi Activitatea biologica a acizilor grasi Lipidele sunt compusi foarte raspanditi in lumea vie, fiind forma principala de depozitare a rezervelor de materiale energetice ale organismelor

ANALIZATORII

ANALIZATORII Analizatorii (organele de simt) sunt formatiuni anatomo-functionale complexe prin care sistemul nervos central receptioneaza informatiile din mediul extern sau intern, le conduce si le transforma in senzatii specifice; astf
Dimensiunefisier mediuarticol fara poze

Cele mai grozave sapatoare de galerii:ramele

Filium Ciliophora

Filium Ciliophora Cuprinde peste 7000 specii de protozoare evoluate, cu citoplasma diferentiata, caracterizate prin prezenta cililor ca organite de deplasare, citoplasma diferentiata si aparat nuclear diferentiat in micronucleu cu rol gener

STRUCTURA CELULEI BACTERIENE

Melcul

Melcul Melcul isi duce casa-n spinare. Prin aceasta se deosebeste de celelalte moluste. Gasteropodele (neamul melcului) au o cochilie ca un con lung, sucit in spirala, in interiorul caruia sunt maruntaiele; in scoica se ascunde si animalul intr

INFORMATIA - CONDITIE A VIETII

INFORMATIA - CONDITIE A VIETII Fiintele vii - simple mecanisme. 'Fiintele sunt obiecte stranii' afirma J.Monod. Existenta lor sfideaza unele principii fundamentale ale fizicii moderne, si anume principiul entropiei postulat

Organele sexuale masculine

Corpul Organele sexuale masculine Organele sexuale barbatesti externe, penisul si scrotul — care contine cele 2 testicule — sunt usor de observat cand un barbat sau un baiat este dezbracat, deoarece ii atarna intre picioare. Scrotul —Es

Corpul nostru in cifre

Corpul nostru in cifre Corpul uman este o masinarie perfecta, care isi face treaba fara cusur, daca este bine intretinuta. Noi iti dezvaluim, in cateva cifre, o multime de detalii surprinzatoare despre cum functioneaza organismul nostru.

Alte pagini