Documente biologie

CONCEPTUL DE INFORMATIE IN BIOLOGIE

CONCEPTUL DE INFORMATIE IN BIOLOGIE Informatie si cunoastere.       Putini termeni creati pentru uzul unei stiinte au avut o circulatie atat de larga si in domenii atat de diverse ca acela de informatie. Mai mult, din cabinetele speciali

SISTEMUL ENDOCRIN

SISTEMUL ENDOCRIN Glandele endocrine sau glandele cu secretie interna sunt organe specializate in secretia unor substante cu actiune specifica, denumite hormoni; acestia se varsa direct in sange. Cresterea si dezvoltarea organismului, prec

Porumbelul

Porumbelul (Columba palumbus) este o pasare din familia Columbidae. Este pasarea cea mai larg raspandita in Europa.*Corpul porumbelului are forma de fus, aerodinamica. Pe corp are pene, fulgi si puf produse de piele. Penele au radacina infipta in

MALADII EREDITARE SEX-LINKATE

MALADII EREDITARE SEX-LINKATE             Fenomenul de sex-linkage este determinat de genele linkate plasate pe cromozomii sexului. ·        Genele plasate pe cromozomul Y sunt Y-linkate; se manifesta e

FACTORI CAUZALI AI BOLILOR GENETICE

FACTORI CAUZALI AI BOLILOR GENETICE             Una din problemele fundamentale ale geneticii umane, medicale este aceea de a stabili natura tulburarilor genetice; depistarea acesteia se realizeaza prin investigatii si experimente de labor

Paianjenul cu cruce

Paianjenul cu cruce Abia cand roua diminetii isi inlantuie perlele ei sclipitoare pe firele sale, ori cand bruma timpurie ii imbraca panza cu ace sticloase de gheata, abia atunci iese la iveala tesatura fina a unei panze de paianjen. Atat de sub

STUDIUL MORFOLOGIC AL BACTERIILOR

STUDIUL MORFOLOGIC AL BACTERIILOR Examinarea microscopica este frecvent primul pas in identificarea unor bacterii. Caracterele morfologice si tinctoriale incadreaza bacteriile intr-unul din grupurile majore stabilind conduita diagnosticului bac

LOCUL AGENTILOR INFECTIOSI IN SISTEMATICA MICROORGANISMELOR

LOCUL AGENTILOR INFECTIOSI IN SISTEMATICA MICROORGANISMELOR Microorganismele difera in mod fundamental unele de altele, fiind incadrate in 3 regnuri: protista, procariotae si vira. Regnul Protista cuprinde microorganisme a caror celule

Fisa de evaluare – Celula si diviziunea celulara

Fisa de evaluare – Celula si diviziunea celulara SUBIECTUL I                                                                                                                          30 puncte A

UN MODEL INFORMATIONAL AL LUMII VII

UN MODEL INFORMATIONAL AL LUMII VII Universul - un sistem evolutiv.          O privire, chiar sumara, asupra formelor sub care ne apare materia reliefeaza existenta unor elemente comune, prezente de la atomi la galaxii. Oricare din teoriile

PREA SIMTITOARELE

PREA  SIMTITOARELE             Suntem inclinati sa credem ca plantele nu simt. Ele nu reactioneaza in niciun fel atunci cand le smulgem din pamant, le ciupim fruzele ori le taiem florile. In realitate insa, plantele au o fo

PROTECTIA SI CONSERVAREA BIODIVERSITATII

PROTECTIA SI CONSERVAREA  BIODIVERSITATII   ·       DIMINUAREA BIODIVERSITATII   Cresterea populatiei, eroziunea solului, defrisarile, amenajarea litoralului pe distante mari, ploile acide, po

MORFOLOGIA SI STRUCTURA BACTERIILOR

MORFOLOGIA SI STRUCTURA BACTERIILOR Dimensiunea bacteriilor se exprima in micrometri (1µ=10-3 mm), fiind cuprinsa intre 1-10µ. Dimensiunea, forma si asezarea bacteriilor se apreciaza prin microscopie optica, iar detaliile morfologice si structura

Racul de rau

Racul de rau  In Romania se intalnesc trei varietati diferite de Astacide,si anume : Astacus fluviatilis nobilis sau Astacus astacus (racul de apa curgatoare), Astacus leptodactylus (racul de balta) si Astacus torrentium (rac

PROPRIETATI CELULARE

PROPRIETATI CELULARE Citologia, citofiziologia sunt stiinte anexe ale anatomiei si fiziologiei, care se ocupa cu studiul celulei (gr. Kytos; lat cellula, diminutiv de la cella = camera) din punct de vedere al modului de organizare si al func
Dimensiune doc mare articol cu poze

RELATIA PRADA-PRADATOR IN ECOSISTEME

RELATIA PRADA-PRADATOR IN ECOSISTEME Ecosistemul sau sistemul ecologic reprezinta unitatea organizatorica si functionala fundamentala a ecosferei. El contine atat sistemele vii cat si cele nevii dintr-un anumit mediu. Conceptul de ecosistem

Ornitorincul

Ornitorincul Ornitorincul este un animal australian foarte interesant, o adevarata ciudatenie a naturii. Corpul sau aduce putin cu cel al unui castor, dar are un cioc ca acela al ratei! Desi face parte din clasa mamiferelor, el se inmulteste p

AMINO-ACIZI, PROTEINE, MONOZAHARIDE SI VIATA

AMINO-ACIZI, PROTEINE, MONOZAHARIDE SI VIATA        Parintii si profesorii stiu ce fiinte curioase sunt copiii. Adica, ei au o curiozitate continua de a sti de ce si de unde vin toate lucrurile. Aceasta agerime intelectuala innascuta , d

INTRODUCERE in biologia microorganismelor

INTRODUCERE Obiectul  de studiu al Microbiologiei  este biologia microorganismelor, adica studiul organismelor mici, vizibile numai la microscop.             Etimologic, notiunea de microorganism are sensul de organism mic. Cu acelasi sen
Dimensiune doc mare articol cu poze

LIPIDELE

LIPIDELE               Numite & grasimi, sunt componente importante ale materiei vii foarte raspandite in ambele regnuri. Rolul lor este foarte variat. Ele constituie cea mai concentrata rezerva energetica a organismului,

Alte pagini

1 2 3 4 5 6 7 8 ... 17