Documente biologie

CELULA NERVOASA SI NEVROGLIA

CELULA NERVOASA SI NEVROGLIA In mod deosebit, aceste celule formeaza tesutul nervos, care este de natura ectodermica. Celulele nervoase (neuroni) au proprietatea de a genera, primi si transmite excitatii prin influxul nervos, i

CARIOTIPUL UMAN NORMAL

CARIOTIPUL UMAN NORMAL Fundamentele citogeneticii umane au fost definitivate odata cu cercetarile intreprinse de J.H. TJIO si A. LEVAN care, bazandu-se pe rezultatele de pana atunci din citologie, au descoperit in 1956 ca nu

Encefalul la animale

Encefalul la animale La animale, apar diferite sisteme de organe, care ajuta la buna functionare a organismului. Aceste sisteme sunt: sistemul osos, muscular, nervos, endocrin, respirator, circulator,digestiv, excretor si reproduc

DISECTIA GATULUI: Artera subclavie

DISECTIA GATULUI: Artera subclavie *Generalitati - arterele subclavii constituie principalele axe vasculare destinate membrului superior si ramurile sale (arterele vertebrale) participa la vascularizatia encefalului. - arterele su

APARATUL EXCRETOR

STRUCTURI CAPABILE SA PRELUCREZE INFORMATIE

STRUCTURI CAPABILE SA PRELUCREZE INFORMATIE Un punct de vedere. Se admite astazi ca primele forme organizate de viata si deci, cap de serie al intregii lumi vii, sunt protozoarele, fiinte monocelulare, virusurile fiind c6ns
Citeste tot ...
Dimensiune fisier mediu articol cu poze

Reproducerea si tipuri de reproducere

Reproducerea si tipuri de reproducere Reproducerea sexuata (normala, gamogenetica sau amfigona) Hermafroditismul Hermafroditism adevarat Hermafroditism primitiv Reproducerea partenogenetica sau virginogena -&

Microbiologia apei

Microbiologia apei INTRODUCERE   Hidrobiologia este stiinta care cerceteaza organismele acvatice respectiv interactiunile dintre factorii vii (biologici) precum si factorii fizici si chimici. In privinta peisagistilor, est
Citeste tot ...
Dimensiune fisier mare articol fara poze

Carabusul de mai

Carabusul de mai Este cel mai frecvent si mai cunoscut dintre coleoptere, fiind prezent in diferite tari din Europa occidentala si meridionala. La noi in tara este raspandit in judetele Tulcea, Constanta si Calarasi (rar in celelalte zone g

SISTEMUL ENDOCRIN

MACROMOLECULE BIOLOGICE

MACROMOLECULE BIOLOGICE Datorita descoperirii centrifugii in 1933 s.a putut trece la studiul materiei vii la nivel molecular si macromolecular. In definirea macromoleculei se accepta drept criterii greutatea moleculara. Se considera compusi

Ritmul circadian

Ritmul circadian Provenind din latinescul circa (aproape) dies (o zi), ritmul circadian este un ciclu de 24 de ore (zi/noapte, somn/veghe) la care se raporteaza majoritatea proceselor fiziologice. In fiecare zi, la intervale regulate de timp, o

APLICATII DE MIOLOGIE

AGENTII SANITARI AI OCEANELOR

CONCEPTUL DE INFORMATIE IN BIOLOGIE

CONCEPTUL DE INFORMATIE IN BIOLOGIE Informatie si cunoastere. Putini termeni creati pentru uzul unei stiinte au avut o circulatie atat de larga si in domenii atat de diverse ca acela de informatie. Mai mult, din cabinetele speciali

OSTEOLOGIA

SISTEMUL ENDOCRIN

SISTEMUL ENDOCRIN Glandele endocrine sau glandele cu secretie interna sunt organe specializate in secretia unor substante cu actiune specifica, denumite hormoni; acestia se varsa direct in sange. Cresterea si dezvoltarea organismului, prec

APARATUL DIGESTIV

Porumbelul

Porumbelul (Columba palumbus) este o pasare din familia Columbidae. Este pasarea cea mai larg raspandita in Europa.*Corpul porumbelului are forma de fus, aerodinamica. Pe corp are pene, fulgi si puf produse de piele. Penele au radacina infipta in

MALADII EREDITARE SEX-LINKATE

MALADII EREDITARE SEX-LINKATE Fenomenul de sex-linkage este determinat de genele linkate plasate pe cromozomii sexului.         Genele plasate pe cromozomul Y sunt Y-linkate; se manifesta e

Alte pagini

1 2 3 4 5 6 7 8 ... 18