Documente biologie

Bacterii producatoare de etanol

Introducere Bacteriile producatoare de etanol au atras atentia oamenilor de stiinta pentru ca rata lor de crestere e mai ridicata decat rata de crestere a bacteriei Saccharomyces cerevisiae, folosita in prezent la obtinerea alcoolului
Dimensiune fisier mediu articol fara poze

Semnificatia biologica generala a plasmidelor

Semnificatia biologica generala a plasmidelor --confera proprietati noi cel bacteriene si posibilitatea adaptarii rapide la mediu; -- reprez o sursa de variabilitate genetica cu implicatii in evolutia acestora,datorita posibilitatii de inte
Dimensiune fisier mic articol fara poze

Dinamica procesului de crestere bacteriana

Dinamica procesului de crestere bacteriana Caracteristici ale dianmicii cresterii sunt: ·       Durata de generatie nu are valoare absoluta; este influentat de conditii de mediu de cantitatea de nutrienti din m

INTRODUCERE IN STUDIUL GENETICII

INTRODUCERE  IN  STUDIUL  GENETICII  Multi oameni din antichitate au constatat  asemanarea dintre parinti si copii.        In urma cu aproape 2000 ani indienii au observat ca bolile ” se rotesc “ in familie. Majoritatea societatil

FAMILIA ENTEROBACTERIACEAE - CARACTERE GENERALE

FAMILIA ENTEROBACTERIACEAE. CARACTERE GENERALE Genul Escherichia -  Shigella Genul Klebsiella Genul Serratia Genul Enterobacter Genul Citrobacter Genul Salmonella
Dimensiune fisier mare articol fara poze

ORDINUL SPIROCHETALES

ORDINUL SPIROCHETALES FAMILIA SPIROCHAETACEAE Familia cuprinde 5 genuri: - Genul Spirocheta - Genul Cristispira - Genul Treponema - Genul Borrelia - Genul Leptospira Din  primele  2 genuri fac parte spirochetele saprofite  i

FLORA ANAEROBA ENDOGENA

FLORA ANAEROBA ENDOGENA Cuprinde   germeni anaerobi , nesporulati, netoxigeni  care  sunt frecvent intilniti in cavitatile naturale umane si animale.. Cocii au fost prezentati in cursurile anterioare. FAMILIA BACTEROIDACEAE GENUL B

LINKAGE & CROSSING – OVER

LINKAGE    &    CROSSING – OVER THOMAS HUNT MORGAN  si colaboratorii sai  au efectuat numeroase incrucisari la Drosophila melanogaster ( 1910 – 1915 ) si pe baza rezultatelor obtinute au elaborat TEORIA CROMOZOMIALA A EREDITATII care , in e
Citeste tot ...
Dimensiune fisier mic articol cu poze

Tehnologia celulelor fotovoltaice

Tehnologia celulelor fotovoltaice Celulele fotovoltaice reprezinta semiconductori (devices) convertind lumina solara in sisteme de electricitate, putand produce in acelasi timp curent alternativ cu ajutorul unui echipament de conve

“Tehnologia” propagarii impulsului neuronal

“Tehnologia” propagarii impulsului neuronal In acord cu analogia propusa la inceput, cercetarile de citologie neuronala si-au propus ca scop punerea la punct a “tehnologiei” in acord cu care actiunea agentilor stimulatori din mediu, inclusi

GREGOR MENDEL, FONDATORUL GENETICII CA STIINTA

GREGOR MENDEL, FONDATORUL GENETICII CA   STIINTA      Primele experiente de hibridare la diferite  specii de plante au fost incepute de G.  Mendel in anul  1857  in gradina manastirii din Brunn ( astazi, Brno din Slovacia ). El a efectuat

RELATIILE DINTRE MORFOGENEZA, SPECIATIE SI EVOLUTIE

RELATIILE DINTRE  MORFOGENEZA, SPECIATIE SI EVOLUTIE Morfogeneza este procesul ontogenetic de structurare si integrare adaptativa a organelor individului in functie de variatiile mediului si conform necesitatii de a pastra printr – o structura,

Fermentatia

Fermentatia Este un procesbiochimic de oxido reducere in care atat donorii , cat si acceptorii de protoni si electroni sunt substante organice. Afost definit de Pasteur in 1861 ca viata fara aer MO pot fi facultative cat si abligat anaerobe
Dimensiune fisier mic articol fara poze

Gradul de ploidie al celulelor procariote. Notiunea de echivalent genomic. Functiile materialului nuclear Intr-o celula procariota nu exista nucleu si structura este mai omogena (celulele eucariote au aparut din procariote cu ceva

DETERMINISMUL GENETIC AL HEMOFILIEI

DETERMINISMUL GENETIC AL HEMOFILIEI Motto: Vita de vie poarta trei struguri: primul aduce placerea, al doilea betia iar al treilea crima  Epictet Adesea, bolile genetice afecteaza familiile celor care sufera de ele; rareori s

Cresterea si multiplicarea bacteriilor

Cresterea si multiplicarea bacteriilor Cresterea MO in sens biologic, este definit ca procesul de marire coordonata a tuturor constituientilor unui organism ca rezultat al reproducerii si adaugarii de substratturi noi. MO preiau nutrienti d

FAMILIA BACILLACEAE

FAMILIA BACILLACEAE Cuprinde  bacteriile sporogene aerobe si anaerobe incadrate in  5 genuri dintre care 2  importante in patologia umana: - GENUL BACILLUS - GENUL CLOSTRIDIUM Ca si caractere generale enumeram: - sunt bacili foarte
Dimensiune fisier mic articol fara poze

Semnificatia biologica a peretelui celular bacterian. Efectele indepartarii P.C. in laborator Perete celular este o structura rigida de invelis, care inconjura complet celula bacteriana. La cele mobile, peretele este strabatut de flageli

Glosar genetica

Glosar genetica A   ABERATIE ( lat. aberratio – aberatie ) – deviere de la normal.                     v. DISLOCATIE CROMOZOMALA ABIOGENEZA ( gr. a – fara; bios – viata; genesis – nastere ; ) – teorie conform careia viata poate a
Dimensiune fisier mare articol fara poze

Structura fizica si chimica a nucleoidului

Structura fizica si chimica a nucleoidului   Aparatul genetic bacterian este reprezentat de doua tipuri de structuri: nucleoidul, care din punct de vedere structural si functional corespunde cromosomului, iar cea de a doua categorie

Alte pagini

1 2 3 4 5 6 7 8 ... 18