Documente biologie

Curba de crestere a unei culture discontinue asincrone si semnificatia paractica a acesteia

Dimensiune fisier mic articol fara poze

Plasma “R”: origine,structura si functii, mecanisme de rezistenta la antibiotice Au existenta f veche fiind prezente in culturile vechi dinaintea utilizarii antibioticelor. Din lipsa unei corelatii intre utilizarea acestora ptr tratarea bol
Dimensiune fisier mic articol fara poze

GENETICA COMPORTAMENTALA - Relatia dintre ereditate, mediu si comportament in maladiile ereditare

GENETICA  COMPORTAMENTALA Relatia dintre ereditate, mediu si comportament in maladiile ereditare Ereditate si variabilitate - laturi fundamentale ale geneticii    Prin ereditate se intelege proprietatea unui organism de a transmite caract
Dimensiune fisier mare articol fara poze

Schita unui organism citologic de cunoastere

Citeste tot ...
Dimensiune fisier mic articol cu poze

Exotoxine si endotoxine bacteriene ; particularitati fizico-chimice si actiune biologica

Exotoxine si endotoxine bacteriene ; particularitati fizico-chimice si actiune biologica           Comparativ cu alte substante toxice, exotoxinele bacteriene au o toxicitate foarte inalta, atat in stare bruta sub forma filtratelor

SISTEMUL OSOS

SISTEMUL OSOS  Tesuturile conjuctive dure formeaza oasele. Oasele sunt organe rezistente si elastice, cu forme si structuri variabile, in functie de dispunerea lor si de rolul indeplinit. Totalitatea oaselor formeaza sistemul osos. Osul est

GERMENII ANAEROBI

GERMENII ANAEROBI Se  dezvolta in absenta sau in prezenta unei cantitati minime  de O.  Ele  detin un aparat enzimatic deficitar, caruia  ii  lipsesc  citocromii, citocromoxidazele, catalazele si peroxidazele,  motiv pentru care oxigenul este
Dimensiune fisier mediu articol fara poze

Structura genetica a cromosomului bacterian si reglarea sintezei enzimelor

MEZOZOMII BACTERIENI:STRUCTURA SI FUNCTII

MEZOZOMII BACTERIENI:STRUCTURA SI FUNCTII Mezozomii  bacterieni=straturi situate in partea centrala a cel bacteriene.    D.p.d.v structural au diferite forme:tubulari,veziculari,lamelari.Exista posibilitatea trecerii dintr-o forma in alta

GENUL PASTEURELLA

GENUL PASTEURELLA Taxonomie -Studii de hibridare ADN-ADN, ADN–ARNr demonstreaza heterogenitatea Genului Pasteurella si a Genului Actinobacillus, impunandu-se reclasificari intre aceste doua genuri . Genul Pasteurella includ

GENETICA STIINTA EREDITATII SI VARIABILITATII

GENETICA STIINTA EREDITATII SI VARIABILITATII Genetica este ramura a biologiei care studiaza  ereditatea, variabilitatea si reproducerea organismelor – laturi inseparabile ale proceselor vietii. Ereditaea este proprietatea fundamentala

Cresterea in absenta O2 si respiratia anaeroba

Cresterea in absenta O2 si respiratia anaeroba Capacitatea de a creste in conditii anaerobe este prezenta exclusive la PK. La EK este doar un process tranzitoriu in conditii de actiune intense si relative hipoxie, cu exceptia protozoarelor

Conceptul de virus

Conceptual de virus Sunt: ·       Entitati infectioase, aceluarare, nevi ·       Etimologic, gr. Ios = prin latinizare a devenit ‘’virus’’ → otrava bilogica: de sarpe

GENUL KLEBSIELLA

GENUL KLEBSIELLA Este o grupare de  Enterobacteriaceae  conditionat patogene, imobile, capsulate, care fermenteaza   glucoza cu producere de mari cantitati de gaz (exceptie Klebsiella  rhinoscleromatis). 1. Taxonomie

Bacterii producatoare de etanol

Introducere Bacteriile producatoare de etanol au atras atentia oamenilor de stiinta pentru ca rata lor de crestere e mai ridicata decat rata de crestere a bacteriei Saccharomyces cerevisiae, folosita in prezent la obtinerea alcoolului
Dimensiune fisier mediu articol fara poze

Semnificatia biologica generala a plasmidelor

Semnificatia biologica generala a plasmidelor --confera proprietati noi cel bacteriene si posibilitatea adaptarii rapide la mediu; -- reprez o sursa de variabilitate genetica cu implicatii in evolutia acestora,datorita posibilitatii de inte
Dimensiune fisier mic articol fara poze

Dinamica procesului de crestere bacteriana

Dinamica procesului de crestere bacteriana Caracteristici ale dianmicii cresterii sunt: ·       Durata de generatie nu are valoare absoluta; este influentat de conditii de mediu de cantitatea de nutrienti din m

INTRODUCERE IN STUDIUL GENETICII

INTRODUCERE  IN  STUDIUL  GENETICII  Multi oameni din antichitate au constatat  asemanarea dintre parinti si copii.        In urma cu aproape 2000 ani indienii au observat ca bolile ” se rotesc “ in familie. Majoritatea societatil

FAMILIA ENTEROBACTERIACEAE - CARACTERE GENERALE

FAMILIA ENTEROBACTERIACEAE. CARACTERE GENERALE Genul Escherichia -  Shigella Genul Klebsiella Genul Serratia Genul Enterobacter Genul Citrobacter Genul Salmonella

ORDINUL SPIROCHETALES

ORDINUL SPIROCHETALES FAMILIA SPIROCHAETACEAE Familia cuprinde 5 genuri: - Genul Spirocheta - Genul Cristispira - Genul Treponema - Genul Borrelia - Genul Leptospira Din  primele  2 genuri fac parte spirochetele saprofite  i

Alte pagini

1 2 3 4 5 6 7 8 ... 17