Documente biologie

INTERRELATIILE DINTRE PLANTELE SUPERIOARE SI MICROORGANISMELE DIN SOL

InterrelaTiile dintre plantele superioare Si microorganismele din sol             Plantele superioare, dezvoltandu-se in acelasi mediu natural (sol) cu microorganismele, intra adesea cu acestea in concurenta pentru hrana. Poate ca termenul

OBIECTUL DE STUDIU AL MICROBIOLOGIEI

OBIECTUL DE STUDIU AL MICROBIOLOGIEI             Microbiologia este stiinta care se ocupa cu studiul microorganismelor. Microorganismele constituie un grup foarte mare de organisme, diferite ca natura, forma si activitate biologica, cu o organiz

PROTOZOARELE

Protozoarele Sunt organisme unicelulare la care se cunoaste un anumit ciclu evolutiv si care reprezinta vietuitoare complete si independente, fiind cuprinse in increngatura Protozoa, regn. Protista.. Celula unui protozor se compune di

CIRCUITUL CARBONULUI

CIRCUITUL CARBONULUI Daca a fost relativ usor sa se dea o descriere, destul de schematica e drept, a ciclului azotului in sol, nu este la fel de simplu pentru circuitul carbonului; acesta din urma nu are verigile bine individualizate care ale p
Dimensiune fisier mare articol fara poze

BACTERIILE

BACTERIILE             Sunt organisme unicelulare cu o structura           complexa care au un metobolism propriu datorita unui aparat enzimatic complex ce le asigura desfasurarea proceselor vitale. In linii generale bacteriile au o serie de

CIUPERCILE

Ciupercile Ciupercile reprezinta un grup numeros la care se cunosc cca. 100.000 de specii, fiind cuprinse in regnul Fungi. De asemeni, ele constituie o componenta importanta a microflorei solului la care s-au identificat peste 170 de g

CYANOBACTERIILE (ALGELE ALBASTRE-VERZI)

Cyanobacteriile (algele albastre-verzi) Sunt organisme procariote care folosesc apa ca donator de electroni si in prezenta luminii produc oxigen. Mecanismul lor fotosintetic este identic cu cel al algelor eucariote. Celulele prezinta

INTERRELATIILE DINTRE MICROORGANISMELE DIN SOL

INTERRELATIILE DINTRE MICROORGANISMELE DIN SOL             S-a mai mentionat anterior ca, intre microorganismele din sol pot fi  pot fi raporturi de convietuire, cat si raporturi antagoniste. Un exemplu tipic de conlucrare si activitate rec

INFLUENTA FACTORILOR ECOLOGICI ASUPRA MICROORGANISMELOR

INFLUENTA  FACTORILOR ECOLOGICI ASUPRA MICROORGANISMELOR             Influenta pH-ului             Pentru marea majoritate a micropopulatiei solului, pH-ul optim este cel apropiat de neutralitate. Asa se explica de ce in solurile cu reac

CIRCUITUL AZOTULUI

Circuitul azotului Azotul este un element esential pentru existenta vietii in biosfera, deoarece este inclus in structura tuturor proteinelor si a acizilor nucleici. Desi este prezent in natura in cantitati foarte mari, se gaseste aproape i
Dimensiune fisier mediu articol cu poze

Utilizarea microorganismelor in vinificatie

Utilizarea microorganismelor in vinificatie Vinul este o bautura alcoolica nedistilata, cunoscuta din cele mai vechi timpuri, care se obtine prin fermentatia alcoolica a mustului de struguri. Fermentatia mustului, obtinut prin zdrobirea strugur

CARACTERELE GENERALE SI POZITIA MICROORGANISMELOR IN LUMEA VIE

CARACTERELE GENERALE SI POZITIA MICROORGANISMELOR IN LUMEA VIE             Microorganismele, cu exceptia celor cu structura acelulara (virusurile) au ca unitate elementara de baza celula. Celula la microorganisme, asemanatoare in general cu

PRIONII

PRIONII Bolile produse de prioni sunt cunoscute la om si animale. Prima semnalare  a unei boli de natura prionica a fost facuta in Anglia in anul 1732 la ovine.             Astazi sunt cunoscute ca boli certe, produse de prioni, urmatoa

INTOXICATIA CU PLANTE CE CONTIN GLICOZIZI CIANOGENETICI

Glicozidele sunt substante formate din doua componente: o componenta glucidica si o componenta neglucidica, numita aglicon. Componenta glucidica se leaga de aglicon G licoz
Dimensiune fisier mediu articol cu poze

BACILI GRAMM NEGATIVI AEROBI, FACULTATIV ANAEROBI FAMILIA PARVOBACTERIACEAE

BACILI GRAMM NEGATIVI  AEROBI ,  FACULTATIV ANAEROBI FAMILIA PARVOBACTERIACEAE Reuneste bacterii ce poseda un  echipament  enzimatic sarac,  motiv pentru care  necesita conditii speciale  pentru  cultivare, crescand cu greutate pe  med
Dimensiune fisier mare articol fara poze

COCI si COCOBACILI GRAMM NEGATIVI NEFERMENTATIVI - MORAXELLA BRANHAMELLA

COCI si COCOBACILI GRAMM NEGATIVI NEFERMENTATIVI MORAXELLA BRANHAMELLA BACILI NESPORULATI GRAMM POZITIVI GENUL LISTERIA Taxonomia  ei nu este bine precizata. Actualmente   impreuna  cu Genul  lactobacillus  si  Erysipelot

Fungi Patogeni

Fungi Patogeni l.Descriere generala Fungii   sunt   organisme  eucariote   uni   sau   multicelulare, heterotrofe mai exact chemo- organotrofe ce nu contin clorofila. Sunt protiste superioare. Au un perete rigid in structura c

Metabolism energetic al microorganismelor

Metabolism energetic al microorganismelor Sisteme biologice sunt dependente de obtinerea de energie chimie prin cuplare chimica cu reactii oxidative. Reactiile metabolice pot fi: ·       Reactii exergoni
Dimensiune fisier mic articol fara poze

Cateva date de morfologie neuronala

Cateva date de morfologie neuronala Ideea in acord cu care sistemul nervos este compus din celule cu procesele fibrilare intre ele este cunoscuta ca apartinand de teoria neuronala. Parintele acesteia a fost Waldeyer, care a fost elaborata p
Citeste tot ...
Dimensiune fisier mic articol cu poze

GENUL LEPTOSPIRA

GENUL LEPTOSPIRA Clasificarea  leptospirelor  nu  este  inca  definitiva  (leptos- subtire, spira - spirala ). Dupa ultimele clasificari  se impart in 2 specii: l.Leptospira   biflexa   (patoc)   care   cuprinde   leptospirele saprofite

Alte pagini

1 2 3 4 5 6 7 8 ... 18