Documente online.
Zona de administrare documente. Fisierele tale
Am uitat parola x Creaza cont nou
 HomeExploreaza
upload
Upload

Brau-Ciobotea-Omul

Turism

(Timp necesar: 6-7 ore; marcaj în proiect; triunghiu galben; pe harta No. 13)

Se foloseste traseul C. II 3 pâna în poiana de sub muntele Goga aci luam în dreapta drumul care urca spre Polite - v. Gaura si coborîm în firul Vaii Poarta spre stânga, pe un alt drum de exploatare.

Însotind apa Portii, drumul acesta se afunda catre izvoarele ei, servind unei defrisari masive care a schimbat mult înfatisarea locurilor.

Dupa vreo jumatate ora dela ramificatie, lasam drumul si urcam pieptis spre stânga, iesind imediat în Poiana Ciobotii (1261 m.) la stâna cu acelasi nume.

În cazul când ne-am lasat antrenati prea mult pe drumul de exploatare, ne vom opri, - în orice caz, în punctul unde acesta traverseaza pentru ultima data apa Portii; de aci ne vom întoarce catre stânga, putin înapoi, pe alt drum de exploatare, vom trece peste o podisca si, urcând putin, vom iesi tot în Poiana Ciobotii.

De aci, în sus, folosim un hatas ciobanesc care, facând un ocol catre stânga, se îndeparteaza de sgomotul vaii, lasa o ramura spre stânga (lânga un sipot) si apoi revine treptat catre dreapta, urcând pieptis printr'o padure de brazi, deasa si încâlcita, pentru a iesi la gol pe un splendid "picior de plai" asezat în mijlocul unui imens amfiteatru (v. Urlatoarea) înconjurat de pereti maiestosi (Poiana de sus a Ciobotii).

Aci, o stâna parasita (fost adapost de vânatoare) ar putea constitui un refugiu alpin ideal daca ar fi reconstruita (alt. circa 1650 m.)

De aci înainte intram pe Brâul Ciobotii, traversam o serie de vai de abrupt, dintre care Urlatoarea Portii, Urlatoarea Ciobotii si Urlatoarea mare, sunt cele mai importante, iar dupa un ultim promontoriu cu largi perspective spre Branul de sus si Piatra Craiului, începem din nou si urcam pieptis circa 100 m., oprindu-ne în Valea Steioarei (1780 m.) la o ramificatie, în mijlocul unei poieni cu tufe de jnepeni.

În continuare, traseul nostru urca din greu peste grohotisul Sleioarei, lasând hatasul de pe Brâul Ciobotii catre dreapta.

Suntem la "Grohotul Dracului", iar la capatul vaii iesim pe Podul Spintecaturii, având în dreapta ,,vf. Lancia" al Ciobotii.

Urcând fie direct, înspre NV, fie de-a-coasta catre apus, iesim dupa putin timp pe spinarea Ţiganestilor, sub "Vf. La Scara" si ne îndreptam catre Omul (dreapta) folosind de aci înainte, traseul C. I. 2 pâna în Casa Omul sau traseul C. II 3 spre casa. Malaesti.

Document Info

Accesari: 1525
Apreciat: hand-up

Comenteaza documentul:

Nu esti inregistrat
Trebuie sa fii utilizator inregistrat pentru a putea comenta

Creaza cont nou

A fost util?

Daca documentul a fost util si crezi ca merita
sa adaugi un link catre el la tine in site

in pagina web a site-ului tau.