Documente Astronomie

Mijloace de orientare in timp si spatiu

MIJLOACE DE ORIENTARE IN TIMP SI SPATIU A.    Mijloace naturale de orientare Orientarea inseamna sa stabilesti pozitia locului in care esti, a locului in care doresti sa mergi si directia de mers, fata de punctele cardina
Dimensiunefisier micarticol cu poze

Sistemul de contare a drumurilor si relevmentelor in orizont

Sistemul de contare a drumurilor si relevmentelor in orizont        Drumul adevarat, relevmentul adevarat si relevmentul prova sunt exprimate in grade hexazecimale. Sistemul circular – pe acest sistem drumurile ş

SISTEMUL NOSTRU STELAR-GALAXIA

1. SISTEMUL NOSTRU STELAR-GALAXIA    Observand cerul in noapte senina si fara luna, vedem o multime de stele inghesuite spre acea fasie albicioasa care parca vrea sa imparta cerul in doua emisfere. Este vorba despre Calea Lactee desp

MISCAREA PLANETELOR

MISCAREA PLANETELOR Miscarea aparenta a planetelor si explicarea acestei miscari Din antichitate s-a observat ca, in timp ce marea majoritate a astrilor nu-si schimba pozi

INTRODUCERE IN ASTRONOMIA NAUTICA

INTRODUCERE IN ASTRONOMIA NAUTICA 1.1 GENERALITATI Astronomia nautica este ramura astronomiei care studiaza miscarea astrilor, cu aplicatii in navigatia maritima. 1.2 SFERA
Dimensiunedoc marearticol cu poze

INTRODUCERE IN NAVIGATIA ASTRONOMICA

INTRODUCERE IN NAVIGATIA ASTRONOMICA Navigatia astronomica este ramura navigatiei maritime care studiaza modul de determinare a pozitiei navei folosind observatiile la astrii. 2.1 CALCULUL
Dimensiunedoc marearticol cu poze

Refractia astronomica

Fenomenele optice din natura care se produc din cauza reflexiei, refractiei si dispersiei luminii Refractia astronomica  1. Refractia atmosferica           Refractia atmosferica consta abaterea de la propagar
Dimensiunefisier micarticol cu poze

Calea Lactee are un strat protector de stele

Telescopul spatial HUBBLE

Telescopul  spatial  HUBBLE   Telescopul spatial Hubble se invarte in jurul Pamantului,in spatiul cosmic si cerceteaza cerul cu o claritate si exactitate,pe care telescoapele de pe pamant nu le pot
Dimensiunefisier micarticol fara poze

Evenimente importante din istoria astronomiei

Evenimente importante din  istoria astronomiei           De obicei se afirma ca astronomia este una din cele mai vechi stiinte. Se mai mentioneaza ca inceputurile astronomiei ar data din
Dimensiunefisier micarticol fara poze

Dispersia luminii in aerul atmosferic

Dispersia luminii in aerul atmosferic   1) Apusurile de soare      Cand soarele este sus pe cer, apare alb deoarece ajung la ochiul observatorului toate razele cu lungimile de unda avand intensitat

Inceputurile Universului - Sistemul Solar -

Departe de suprafata Pamantului, dincolo de ceea ce pare o cupola uriasa presarata cu stele, se intinde nemarginitul Univers, realitate ce pare izvorata din cele mai fantastice si tulburatoare visuri. Ascuns de barierele timpului si spatiului, Un

MISCARILE SATELITILOR ARTIFICIALI AI PAMINTULUI

MISCARILE SATELITILOR ARTIFICIALI AI PAMINTULUI    11.1. NOTIUNI GENERALE      Miscarile satelitilor artificiali ai Pamintului sint studiate in cadrul disciplinei cosmonautica sau astrodinamica, pe baza unor calcule foarte precise de me

Misiune de pionierat pe Venus

Misiune de pionierat pe Venus “Aceste nave lansate in spatiu au petrecut 14 ani studiind atmosfera, norii, si imprejurimile spatiale ale celorlalte planete vecine. Rezultatele explica uimitoarele evolutii paralele si contradictorii ale Pama
Dimensiunefisier mediuarticol fara poze

Observarea Lunii

MISTERIOSII MICROMAGNETI MARTIENI

MISTERIOSII MICROMAGNETI MARTIENI In 20 decembrie, cercetatorii responsabili de studiul meteoritului Allan Hills, prabusit in Antarctica si provenind de pe Marte, au anuntat descoperirea in interiorul sau a unor cristale magnetice, care

Alte pagini

1 ... 1 2 3 4