Documente biologie

Metode de ameliorare la Genul Robinia

EREDITATE.MEDIU.EDUCATIE

EREDITATE.MEDIU.EDUCATIE document online, referat sau dezbatere in articol scris
Dimensiunedoc marearticol cu poze

Spectroscopia prin rezonanta magnetica de spin

Spectroscopia prin rezonanta magnetica de spin Este o tehnica spectroscopica care detecteaza speciile atomice ce au un electron nepereche sau numar impar de protoni si are la baza urmatorul princ

Dinamica membranara plasmatica

Dinamica membranara plasmatica Fundamentele dinamicii membranare plasmatice: miscarea browniana, difuzia si organizarea membranara. Miscarea browniana este un principiu care se aplica la t

Spectroscopia in Infrarosu

Spectroscopia in Infrarosu Fig.37. Reprezentare schematica a undei electromagnetice O unda electromagnetica are o componenta electrica si una magnetica. Cele

Lucrare de verificare anatomie

LUCRARE DE VERIFICARE ANATOMIE A. Raspundeti pe scurt (maximum 50 de cuvinte) la urmatoarele intrebari: Enumerati structurile componente ale trunchuiului cerebral. Realizati o scurta descrie
Dimensiunefisier mediuarticol fara poze

Organe de simt ( pt. Olimpiada de biologie)

Organe de simt ( pt. Olimpiada de biologie)   Receptorii = celule sau organe specializate in culegerea, captarea diferitelor forme de energie: limba si nasul percep energii chimice din diferite substante, pielea percepe

Modele structural functionale membranare

Modele structural functionale membranare Unul din modurile de a intelege functiile membranare este studiul compozitiei membranare, de a determina, de exemplu, care componente sunt comune tuturor membranelor si care s
Dimensiunefisier mediuarticol cu poze

Metode care evalueaza dinamica moleculara avand la baza fenomenul de fluorescenta Exista doua tehnici principale care sunt utilizate pentru studiul dinamicii moleculare: Spectroscopia de corelare a fluoresc

Miologia sistemul muscular

MIOLOGIA SISTEMUL MUSCULAR Clasificare: - Dupa dispozitia fibrelor musculare pot fii: - paraleli (muschii lati ai abdomenului) - fusiformi - triunghiulari - torsionati - Dupa dispozitia fibrelor fata de un tendon avem(inser

Venele si limfaticele

VENELE SI LIMFATICELE 1.     SISTEMUL VENOS. Este format din: Vene    -  profunde - superficiale - sinusuri venoase - vene ale sistemului port 1. Venele Profunde Atunci cand ele sunt de dimensiuni red

Anatomia Și fiziologia duodenului

ANATOMIA ȘI FIZIOLOGIA DUODENULUI 1. ANATOMIA DUODENULUI Intestinul subțire este porțiunea canalului alimentar cuprinsa intre stomac și intestinul gros. El este imparțit in duoden și jej
Dimensiunefisier micarticol fara poze

Aparatul circulator - inima(cordul)

APARATUL CIRCULATOR - INIMA(CORDUL) Inima este un organ musculo-cavitar care asigura pomparea sangelui, este tetracameral, sunt cavitati de receptie a sangelui - ATRII si cavitati de ejectie a sangelui – VENTRICULE. Are diametrul unui pu

Muschii pielosi

Muschii pielosi Muschi pielosi prezinta o serie de caracteristici:        Muschi slab reprezentati care isi primesc numele datorita faptului k cel putin una din insertii se face pe fata profunda a tegumentului. Prin contractia lor c
Dimensiunefisier mediuarticol fara poze

Anatomia si fiziologia vezicii urinare

ANATOMIA SI FIZIOLOGIA VEZICII URINARE 1ANATOMIA VEZICII URINARE Aparatul urogenital cuprinde: organelle urinare, organele genitale masculine și organele genitale feminine. Organele urinare sunt reprezentate deȘ 1.doi rinic

Sistemul nervos

SISTEMUL NERVOS Are 3 functii: - externa - interna - centrala Are 2 componente: 1.     Sistemul nervos central – SNC- 2.     Sistemul nervos periferic -  SNC-ul = este encefalul (creie

Anatomia globului ocular

Anatomia globului ocular      Ochiul, componenta a aparatului vizual periferic, reprezinta sediul celulelor fotoreceptoare care au rolul in transformarea energiei luminoase din spectrul vizibil (radiatia cu lungime de
Dimensiunefisier mediuarticol fara poze

Aspectul fundului de ochi normal

Aspectul fundului de ochi normal     Discul optic     Discul este capul nervului optic, locul in care nervul optic intra in ochi sau locul unde fibrele nervoase de pe intreaga retina converg spre a iesi din oc

Elemente bio – pedologice

Elemente bio – pedologice 1. Vegetatia si animalele   În general flora este specifica florei de stepa pe o suprafata de 65% din judetul Ialomita. În comuna Ciochina sunt prezen

BIOLOGIE GENERALA – verificarea cunostintelor de la curs

BIOLOGIE GENERALA – verificarea cunostintelor de la curs ®    Animale marine: completati spatiile libere si notati sub imagine incadrarea lor sistematica: Nevertebrate: s       Incr.

Alte pagini