Documente Fizica

Energia magnetica proprie

Energia magnetica proprie      Consideram un circuit electric (bobina) avand rezistenta R conectat la o sursa de tensiune u (fig. 2.66). Aplicand teorema a II-a a lui Kirchoff se obtine:

Discriminatori

Discriminatori Discriminatorul este un dispozitiv care raspunde numai la semnale de intrare cu o inaltime a pulsului mai mare decat o anumita valoare de prag. Daca acest criteriu este satisfacut, atunci discrimi

Detectia radiatiilor

Detectia radiatiilor Metodele de detectie in fizica nucleara se bazeaza pe procesele de ionizare sau excitare a atomilor la trecerea unei particule incarcate prin volumul sensibil al detectorulu

Fotomultiplicatori

Fotomultiplicatori     1 Caracteristici generale  Fotmultiplicatorul este un dispozitiv de conversie e scintilatiei produsa in scintilator de radiatia nucleara in semnal electric. Un fotomultiplicator este compus d

Energia magnetica de interactiune

Energia magnetica de interactiune      Sa consideram acum doua circuite electrice (bobine) cuplate magnetic ca in figura 2.67. Ecuatiile celor doua circuite sunt: Fig. 2.67
Dimensiunefisier micarticol cu poze

Calculul fortelor in camp magnetic. Teoremele fortelor generalizate

Calculul fortelor in camp magnetic. Teoremele fortelor generalizate      Vom considera un caz mai general al unui sistem format din n circuite electrice cuplate magnetic. Pentru un circuit oarecare ecuatia acestuia este:

DIODA SEMICONDUCTOARE

DIODA SEMICONDUCTOARE Lucrarea are ca scop ridicarea caracteristicilor si determinarea principalilor parametrii ai diodelor semiconductoare precum si studiul comportarii diodei semiconductoare in circuite elementare. Caracterist

URANIUL

Grupul Scolar Industrial Sebis - 2006        URANIUL Bibliografie C.D. NENITESCU, CHIMIE GENERALA, EDITURA DIDACTICA SI PE

OSCILATOARE RC

ARGUMENT Am proiectat aceasta schema electrica pentru laboratorul scoli la modulul circuite electronice analogice, oscilatorul RC este folosit pentru generarea semnaleor sinusoidale pentru a putea fi vizionate cu osciloscopul si pentru a te

NOTIUNI SUMARE DE TEORIA ELASTICITATII

NOTIUNI SUMARE DE TEORIA ELASTICITATII TEORIA TENSIUNILOR 1.1     ECUATILE DIFERENTIALE DE ECHILIBRU (SI DE MISCARE) ALE LUI NAVIER-CAUCHY. ASPECTUL STATIC
Dimensiunedoc marearticol cu poze

Exercitii, probleme si teste pentru cursul general de Fizica nucleara si particule elementare Proprietatile statice ale nucleelor Enunturi        I.2.1. Calculati masa atomica a uraniului natural. Se cunoaste ca

OSCILATOARE RC

OSCILATOARE RC 1. Scopul lucrarii consta in studierea functionarii a doua tipuri de oscilatoare RC; oscilator RC cu trei celule de defazaj cu amplificator cu tranzistoare si oscilator cu retea Wien, cu amplificator operational, la care se v

Circuite de polarizare

Circuite de polarizare 1. Punctul static de functionare     Consideram tranzistorul bipolar de tip npn din fig. 1. Pentru un tranzistor aflat intr-un circuit electric, ne intereseaza sa determinam curentul de colector al
Dimensiunefisier micarticol cu poze

Exercitii, probleme si teste pentru cursul general de Fizica nucleara si particule elementare Capitolul al V-lea Reactii nucleare. Baze fizice, legi de conservare, mecanisme de reactie Enunturi      I.5.1. S
Dimensiunefisier mediuarticol cu poze

Propagarea undelor electromagnetice in medii neideale

Propagarea undelor electromagnetice in medii neideale V.1 Propagarea undei electromagnetice in medii disipative (absorbante/conducatoare)

STUDIUL MISCARII RECTILINII UNIFORM ACCELERATE

STUDIUL MISCARII  RECTILINII UNIFORM ACCELERATE    1. TEORIA LUCRARII    O bila de ping pong, o masinuta etc. asezata pe un plan inclinat (Fig. 1) are o miscare rectilinie uniform accelerata. Valoarea acceleratiei depinde de inclinar
Dimensiunefisier micarticol cu poze

Studiul retelei trifazate in stea

Lucrare de laborator,,Studiul retelei trifazate in stea” 1.      Scopul lucrarii   Lucrarea are drept scop studierea unei retele trifazate, pur rezistive in stea

SISTEM OPTIC - PROBLEME

SISTEM OPTIC      1. Doua lentile convergente, cu distantele focale f1 = 4cm, respectiv f2 = 6 cm sunt asezate pe acelasi ax optic, la distanta L=20cm una de cealalta. Unde se afla obiectul daca imaginea sa se formeaza la distanta x

TERMOTEHNICA

TERMOTEHNICA   1)      SISTEME TERMODINAMICE 2)      PARAMETRI DE STARE (marimi de stare) 3)      POSTULATELE TERMODINAMICE 4)
Dimensiunedoc marearticol cu poze

Determinarea indicelui de refractie si a dispersiei unei prisme optice

Determinarea indicelui de refractie si a dispersiei unei prisme optice I. Scopul lucrarii Studiul fenomenului de refractie cu ajutorul prismei optice Determinarea unghiului refringent al prismei si a indicelui de refractie

Alte pagini

1 2 3 4 5 6 7 8 ... 35